Šta je Window Shopping i kako se izboriti sa njim u salonima keramike?

Zamisli sledeću situaciju

Ulaziš u salon i vidiš kupca kako pažljivo posmatra kolekciju keramičkih pločica. Razgleda, dodiruje teksture, čak i fotografiše nekoliko uzoraka. Međutim, na kraju odlazi bez da išta kupi.

Zvuči poznato?

Ovo je klasičan primer window shoppinga i verovatno jedan od tvojih budućih najvećih izazova.

Kako se izboriti sa window shoppingom, strategije za povećanje prodaje u salonima keramike, povećanje korisničkog iskustva u salonima

Kako utvrditi da li se u tvom salonu dešava window shopping 

Prvi znakovi su već tu: mnogo poseta, ali malo prodaja. Fotografisanje proizvoda ili često korišćenje mobilnih telefona takođe mogu biti indikatori. Ljudi koriste tvoj fizički prostor kao izlog za online kupovinu.

Niže cene online: kako se izboriti

Ovo je deo koji posebno boli. Online trgovine često nude niže cene, ali postoji način da im pariraš:

  • Uvedi “price matching” politiku – ponudi iste cene kao online konkurenti.
  • Ponudi ekskluzivne usluge koje online trgovine ne mogu da pruže.
  • Iskoristi stručnost svojih zaposlenih – ako kupac vidi dodatnu vrednost u savetima i uslugama, cena može pasti u drugi plan.

 

Pronađi bolju nabavku

Ako su tvoji proizvodi skuplji od konkurencije, a vidiš da ni oni ne prodaju po visokim maržama, potraži bolje izvore nabavke.

  • Pregovaraj bolje uslove sa dobavljačima.
  • Pronađi ekskluzivne proizvode koji se ne mogu lako naći online.
  • Osloni se na kvalitet, a ne samo na cenu.

Razlikuj se od konkurencije 

Ako ne možeš da pobediš online cene, pobediti možeš jedinstvenošću:

  • Nabavljaj robu od veletrgovaca koji nisu prisutni online.
  • Ponudi ograničene serije proizvoda.
  • Uvedi dodatne usluge poput montaže, dizajnerskih konsultacija i garantnog servisa.

QR kodovi kao rešenje 

Postavljanje QR kodova pored proizvoda može biti veoma efikasno:

  • Kupac može skenirati kod i dobiti dodatne informacije o proizvodu.
  • Omogući opciju za online kupovinu direktno iz salona.
  • Stvori moderan i inovativan osećaj kupovine.

Personalizovani popusti i loyalty programi 

Ako imaš kupce koji često dolaze, ali nikada ne kupuju, loyalty program može napraviti razliku:

  • Ponudi ekskluzivne popuste za stalne kupce.
  • Kreiraj sistem nagrada za svaku kupovinu.
  • Organizuj VIP promocije za verne kupce.

Ekskluzivne ponude i uslovi 

Ako ne možeš da se takmičiš po ceni, takmiči se u usluzi:

  • Besplatna dostava i montaža.
  • Garancija i podrška koju online trgovine ne mogu da ponude.
  • Dizajnersko savetovanje i stručni saveti.

Ja nemam taj problem, ovo je mali grad, svi se znamo

“Moj grad je mali i svi se znaju” – da li je window shopping problem?

 

Ako misliš da window shopping nije problem u manjem gradu, razmisli opet:

  • Kupci možda sada nisu online, ali trendovi se menjaju.
  • Čak i u manjim gradovima, ljudi traže najbolju ponudu.
  • Lojalnost nije večna – ako ne inoviraš, konkurencija će preuzeti tvoje kupce.

Moji kupci su stariji, nemaju ni karticu za online kupovinu

Mnogi misle da stariji kupci ne kupuju online, ali:

  • Sve više njih koristi pametne telefone i tablete.
  • Njihova deca i unuci kupuju online i mogu ih ubediti da probaju isto.
  • Starije generacije su cenovno osetljive i imaju vremena da uporede cene.

Kombinovanje Online i Offline Strategija

Ako već nemaš online prodavnicu, sada je pravo vreme da je napraviš.

  • Prikaži ponudu online, ali privuci kupce u salon posebnim pogodnostima.
  • Istakni prednosti fizičke kupovine koje online trgovine ne mogu da ponude.
  • Omogući kupcima da kombinuju online i offline iskustvo.

Istakni kupcu svoje prednosti nad online kupovinom

Zamke online kupovine: kada je jeftino, zapravo skupo

  • Kvalitet nije uvek garantovan – istakni primere loših iskustava online kupaca.
  • Troškovi isporuke i montaže često nisu uključeni u online cene.
  • Problem sa povraćajem robe – u fizičkoj prodavnici kupci mogu odmah zameniti proizvod.
  • Odgovornost i garancija – brža podrška nego online prodavnice.
  • Osećaj i dodir – vizuelni i taktilni doživljaj proizvoda je neprocenjiv.

Zaključak

Korišćenjem ovih strategija, smanjićeš broj kupaca koji samo razgledaju i povećati šanse za prodaju.

Fizičke prodavnice imaju prednosti koje online trgovine nikada neće moći da ponude. Iskoristi ih pametno i učini svoj salon mestom gde kupci ne samo da razgledaju, već i kupuju.

Podeli:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Povezani tekstovi

Uspon italijanskih pločica

Zamisli sledeću situaciju: ulaziš u luksuzan, minimalistički prostor i osećaš se kao da si u srcu Italije. Nema mirisa pice, nema galame posuđa, niti mirisa